Irina Steiger: 15 Godina Kao Dio Dhar Media Obitelji

Irina Steiger: Dhar media je tijekom svih 15 godina moja druga obitelj

Irina Steiger, senior je grafička dizajnerica kojoj je prvi posao dizajnera bio upravo u agenciji u kojoj radi i dan danas. Nakon 15 godina rada u Dhar mediji, atmosfera je još uvijek, kako kaže, domaća. Kao kad si kod bake u gostima, samo preko tjedna. Ne peku se kolači, al’ donose, svakako.

Razgovarala: Vedrana Prevendar
Foto: Irina Steiger

 

Sudjeluje i vodi projekte osmišljavanja vizuala, zanimljivih rješenja, šarenog dizajna, kojima stvara dobar grafički osjećaj, kako sebi, tako i zadovoljnom klijentu. Irina Steiger u slobodno vrijeme osmišljava kreativne sadržaje za svog 4-godišnjaka jer nema više hobija. Smišlja komunikaciju, vizuale, fotografira ga u različitim svakodnevnim danima i noćima naopačke. Kreativa nikad ne spava, samo je ponekad umorna. U tim kreativnim trenucima, možda i tijekom noći, stigla nam je odgovoriti na nekoliko pitanja, pa uživajte u čitanju.

Kroz dugogodišnji rad u istoj agenciji, možete li podijeliti s nama neke ključne trenutke ili projekte koji su oblikovali vašu karijeru?

Ključni trenutak je svakako bio sam početak. Tražila sam praksu u grafici jer sam htjela izbjeći programiranje za koji nemam baš kliker i sjetila sam se Lee Brezar, moje prijateljice još iz djetinjstva. Znala sam da njezin suprug Slaviša ima grafičku firmu, iako njega osobno nisam poznavala. Na moj upit oko prakse je ona odmah rekla „hoćeš sutra doći?“, što me malko iznenadilo. Nisam to tako brzo očekivala, ali pristala sam i tako je krenulo. Istina, imala sam u planu steći vještinu i složiti neki mudri CV i tražit posao. No, kroz koji mjesec je Slaviša vidio potencijal te je dobio novi projekt kao novi dugoročni posao i tada me pitao bih li ja ostala kod njih. Točno je znao što znam i što ne znam, pa nema muljanja i meni je to bilo zakon. Ostalo je povijest i od tada se Irine Steiger ne mogu riješiti 😉

A projekata je puna kapa. Od časopisa „Mama i beba“ kao početak koji je preoblikovao moj radni i društveni život uz mrak žene s kojima sam radila i još su dio mog života. Pa sve do omota za knjige, slikovnice koji su mi ipak najdraži i tu su mnoge suradnje, otkrivanje.

Kako opisujete atmosferu i dinamiku unutar tima u Dhar mediji? S obzirom na to da radite tamo već 15 godina.

Najbolje riječju – domaće. Kao kad si kod bake u gostima, samo evo preko tjedna. Ne peku se kolači, al donose, svakako. Ionako više provodimo vremena u uredu nego doma, pa je ovo neka druga obitelj. Jedno vrijeme sam i papuče imala u uredu, pa eto. Domaće. Humorom održavamo dinamiku i harmoniju. Ponekad uspije, ponekad ne. Ipak svi mi imamo loše dane i noći.

Koje su ključne vrijednosti koje agencija promiče, i kako se te vrijednosti odražavaju u svakodnevnom radu vašeg tima?

Po meni, taj jedan friendly, ljudski odnos. Ima se rokova, stresa i obaveza ali se gleda da se obave unutar radnog vremena, da nema živciranja i presinga jer se nešto mora. Da si ti kao zaposlenik bitan i kao osoba. Očekuje se odrađen posao, naravno ali tako da ti se dopusti i kreativna blokada, zamjena zadataka ako nešto ne stižeš il nije tvoj đir. Ako imamo neke probleme, sve si možemo reći, što je bitno u malom kolektivu s kojim si po cijele dane.

Kako se odnosi s članovima tima razvijaju tijekom godina? Imate li neki poseban trenutak suradnje koji vam je ostao u sjećanju kao primjer sjajnog timskog rada?

Naći konkretan primjer mi je malo teže jer je „Pamćenje“ folder prepun. Ali stilovi rada su različiti pa je i to sjajno jer možemo često isporučiti timski različita rješenja za klijenta ili temu zadatka. Rekla bih da je zbiljski svaki zadatak odlična suradnja. Bio mali ili veliki projekt, ali najbolje to osjetiš kad stigne zadovoljan feedback od klijenta. Desio se nedavno za Henkel i njihovu konferenciju. Eto, sjećam se nečega!

Kako održavate kreativnost i svježinu u svom radu nakon dugogodišnjeg iskustva u industriji?

Vjerujem da si kreativan ili nisi. Svježina se nalazi posvuda, od knjiga, plakata, izložbi, do različitih platformi po kojoj kad stižem, rado zavirim da se napunim. Uglavnom dosta ovisi o klijentu, željama, stilu, publici i budžetu. Nije stalno tražena kreativa od nule, što je OK jer bi izgorjela da je tako stalno. I sad nakon projekta u koji se „dam“ mi treba mrvu vremena da odmorim i radim nešto jednostavnije, po špranci. Jednostavno me veseli, jednostavno su to žmarci i zazubice kad stigne zanimljiv zadatak.

Kako održavate ravnotežu između profesionalnog života i vlastite kreativnosti izvan radnog vremena?

Nekoć sam i u slobodno vrijeme radila neke svoje stvar ilustracije/bogznašto i omote knjiga/ slikovnica vikendima. No, tog vremena uz malog, dinamičnog klinca više nemam i u biti ne želim, pa sam se odrekla „kreative van posla“. Sad je kreativno s malom osobicom i njegovim oblikovanjem, ponovnim otkrivanjem svijeta. Sreća je da radim ovo što radim pa budem grafički sita 😉

Možete li nam podijeliti neki smiješan ili neobičan trenutak iz vaše karijere koji vam je ostao u sjećanju?

Jedan od simpatičnijih mi je bio kad sam radila časopis „Mama i beba“, koji je bio engleska licenca. Svaki put bi Englezi dobili naslovnice iz zemalja u kojima su imali licence na uvid. I za taj jedan broj je stigla pohvala od njih za cijeli naš grafički tim za tadašnju naslovnicu – a u njemu sjedim samo ja 😉 Obrada fotki, prijelom, priprema – Irina Steiger!

Kako pristupate suradnji s klijentima koji imaju “kreativne vizije” koje možda nisu izvedive ili praktične?

Stvarno im pokušavamo dočarat to. Mađioničarski, pa da vide. Al kad ne ide, ne ide. Onda kolegici Taliji, našoj voditeljici ureda, kažemo da vidi s tiskarom koliko bi tisak bio za tako nešto, pa to ohladi ideje brzinski.

S obzirom na vaše dugogodišnje iskustvo, imate li savjete za mlade grafičke dizajnere koji ulaze u industriju?

Uživaj, tko zna gdje će te odvesti i što ćeš otkriti putem. Ne uzimaj ispravke osobno, već kao dobronamjerni savjet, učenje, razvijanje. Svi mi učimo svaki dan i to je super. I ne muljaj u životopisima, jer ćeš možda dobiti to radno mjesto i što ćeš onda 😉

Ako biste mogli surađivati s bilo kojim brendom ili osobom na svijetu, tko ili što bi to bilo i zašto?

Nemam poseban brend ili osobu na listi želja. Posebno se guštam u radu na omotu knjiga slikovnica, plakata… možda s kazalištima bi bilo fora raditi, plakate. Moda, film, knjige, muzike, umjetnost u svim oblicima i za njih. Za dječji svijet uvijek jer je on posebno mjesto i u njemu smiješ svašta.

Tags:

  • Show Comments (0)

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.